X
USD 0

Hoşgeldiniz

Lütfen Giriş Yapın

Bilgi Bankası

AnasayfaBilgi BankasıGenelYoutube üzerindeki görünürlüğünüzü ...

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Çevrim içi video paylaşım ve sosyal medya platformu YouTube, 15 Şubat 2005 yılında kurulmuştur. Platform; kullanıcılarına video yükleme, izleme ve paylaşma imkânı sunar. Bu mecrada genellikle klipler, müzik ve eğitim videoları gibi içerikler paylaşılır. Güncel araştırmalar, YouTube’un 2 milyarı aşkın aktif kullanıcısı olduğunu ortaya koymuştur. Eğer yalnızca izleyici değil aynı zamanda içerik üreticisiyseniz YouTube üzerinden para kazanmanız da mümkündür. Abone sayısı bin kişiyi geçen ve toplamda 4 bin saatlik izlenme süresine erişen içerik üreticileri platform üzerinden gelir edinmeyi sağlayan sisteme kayıt olabilir.

Youtube İçerik Paylaşımınız Ne Sıklıkla Olmalı?
YouTube üzerindeki görünürlüğünüzü artırma çalışmaları yaparak videolarınızın izlenme sayısını artırabilir, daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Böylelikle paylaştığınız içeriklerin etkileşimini ve geri dönüşlerini artırmanız mümkün olur. İçerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütmenin anahtarlarından birisidir. Platform üzerinden yapılan paylaşımlar belirli bir rutin oluşturularak düzenli aralıklarla yapılmalıdır. Hesaplarınızı güncel tutmanız bu şekilde mümkün olur. Güncel paylaşım yapmayan hesapların yeni takipçi edinmesi nispeten daha zor olabilir. Üstelik hesabınızın aktif olmadığını düşünen kullanıcıların içeriklerinizi takip etmeyi bırakması da ihtimaller arasındadır.

YouTube görünürlüğünü artırmak için paylaşım bakımından sürekliliğinizi korumanız oldukça önemlidir. Yapılan çalışmalar sürdürülebilir ve stratejik olmalıdır. Bunun için paylaşımlara ara verilmemeli ve oluşturulan plan dâhilinde bir çizelge belirlenmelidir. Zira paylaşımlara ara verildiğinde hesabınızın organik büyümesi yavaşlayacaktır.

YouTube hesabınızın takip edilmesi için kaliteli içerikler üreterek izleyicilerinize sunmanız gerekir. Paylaşımlarda bir düzenin ve sürekliliğin olması internet üzerindeki görünürlüğünüzü de olumlu etkileyecektir. Paylaşım sıklığını etkileyen birtakım faktörler mevcuttur. YouTube içeriklerinizi hedef kitlelere ulaştırmanızı sağlayacak unsurlar şunlardır:

İş Gücü: Sosyal platformlar üzerinden paylaşım yapmak belirli bir mesai gerektirir. Bunun için de iş gücüne ihtiyaç duyulur. Yeterli kaynağınız ve bu işe odaklanabilecek ekibiniz bulunuyorsa daha fazla içerik üretebilir, sosyal ağlarda düzenli aralıklarla paylaşım yapabilirsiniz. Sahip olduğunuz iş gücü yeterli değilse bunun için bir bütçe ayırarak profesyonel hizmetler sunan firmalardan yardım alabilirsiniz.
İçerik Planı: Belirli bir plana bağlı olarak hareket etmek düzenli içerik üretmek açısından avantajlıdır. Marka, ürün ve hizmetlerle ilgili formatlar hazırlanarak sosyal medya içerik takvimi oluşturulabilir. Etkin bir sosyal medya yönetimi, paylaşım sıklığını olumlu etkiler.
Vakit: Sosyal platformlar üzerinden yapılan paylaşımların sıklığı, iş gücü ve içerik kadar zamanla da alakalıdır. Bu çalışmaları yapabilecek bir ekibiniz olduğunda içeriklerinizin paylaşım sıklığını dilediğiniz düzeyde tutabilir; markanız için hedeflediğiniz etkileşim oranına erişebilirsiniz.
YouTube içerik paylaşımlarınızın sıklığını belirlerken bu unsurları göz önünde bulundurmanız faydalı olacaktır. Bunlara ek olarak gönderilere gelen kullanıcı yorumları ve mesajlar takip edilerek izleyicilerin mevcut paylaşım rutini hakkındaki düşünceleri gözlemlenebilir. İçerikleriniz için ideal paylaşım sıklığını belirlediğiniz takdirde kısa vadede olumlu sonuçlar alarak markanızın dijital imajını güçlendirmeniz mümkün olur.

Youtube İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?
YouTube gibi sosyal medya platformları, dijital pazarlama teknikleri arasında önemli bir yere sahiptir. Sosyal platformlar üzerine yapılan bazı araştırmalar, iyi etkileşim alan firmaların başarısını düzenli paylaşım yapmaya borçlu olduğunu göstermektedir. Hedef kitlenizle paylaşacağınız içerikleri planlayarak bir kılavuz hâline getirebilirsiniz.

YouTube içerik takvimi, gönderilerin yayınlanacağı gün ve saat bilgilerinden oluşur. Kendinize bir takvim oluşturduğunuzda hem zamandan tasarruf edebilir hem de dönemsel değişiklikler söz konusu olduğunda planlarınızı hızlıca güncelleyebilirsiniz. YouTube içerik takviminizi şu bilgiler ışığında oluşturabilirsiniz:

  • İçeriğin konusu, yazan ve düzenleyen kişi belirlenmelidir.
  • İçeriğin dağıtım, başlangıç ve bitiş tarihlerinin planlanlanması gerekir.
  • Anahtar kelime araştırması yapılmalıdır.
  • Sezonluk ve dönemsel trendler araştırılarak bu konular üzerine içerik başlıkları oluşturulabilir.
  • Prodüksiyon ve video üretimi için neler yapılabileceği belirlenebilir.
  • İçerik takvimi oluşturmak güncel trendleri takip ederek yeniliklere uyum sağlamanızı mümkün kılar. YouTube içeriklerinizi oluştururken tatilleri, mevsimsel değişiklikleri ve önemli etkinlikleri göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu sayede sürekli değişen pazar koşullarına uyum sağlayabilir, rakiplerinizden bir adım öne geçebilirsiniz.

Youtube’da Hedef Kitlenizi Nasıl Analiz Edersiniz?
YouTube’da ne tür içerikler üreteceğinizi ve hangi kitlelere hitap etmek istediğinizi belirlemelisiniz. Zira sosyal medya yönetimi yapılırken bu hedefler üzerinde durulması gerekir. Hem içerik takvimi oluşturmanın hem de YouTube görünürlüğünü artırmanın önemli bir parçası olan hedef kitle analizi, firmanın amacını tam anlamıyla yansıtmasını sağlar. Müşteri karakteri oluşturma sürecinde kanalınıza gelerek videolarınızı izleyen kişilerin verilerini inceleyebilirsiniz. Hangi içeriklerin daha çok izlendiği kullanıcıların hangi videoları izlerken yarıda bırakıp çıktığı gibi bilgiler size bu konuda yardımcı olacaktır.

Kitlelerinizin videolarınızı nasıl bulduğunu YouTube Analytics üzerinden öğrenmeniz mümkündür. Temel metrikler bölümünde; gösterim sayısı, tıklama oranı, izlenme sayısı ve benzersiz izleyici miktarı gösterilir. Bu analizler, içeriğinizin görüntüleme sayısının neden normalden daha yüksek veya düşük olabileceğini de açıklar.

Youtube Sıralama Faktörleri Nelerdir?
Sıralama faktörleri, arama motorlarının sonuç sıralamasını derlemek için uyguladığı kriterleri tanımlayan bir terimdir. Search engine optimization (SEO), içerikleri bu ölçütlere uygun hâle getirerek aramalarda daha üst sıralara taşımayı hedefleyen bir çalışmadır. YouTube optimizasyonunun sıralama faktörleri şunlardır:

  • Görüntülenme ve İçerik Kalitesi
  • Beğeni ve Paylaşım
  • Yorumlar
  • Abonelik
  • Uzunluk
  • Etiketlerdeki ve Açıklama Kısmında Kullanılan Anahtar Kelimeler
  • Yenilik
  • Mobil Uyumluluk
  • YouTube, sosyal bir paylaşım platformu ve aynı zamanda arama motorudur. Video bazlı bir arama motoru olduğu için kendi SEO algoritmasına sahiptir. YouTube SEO sıralama faktörleri doğrultusunda videolarınızı ve kanalınızı optimize ederek dijital görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Youtube SEO Nasıl Yapılır?
Başarılı bir YouTube SEO yapmanın yolu detaylı ve özverili bir süreçten geçer. Kanalınıza ihtiyaç duyduğu görünürlüğü ve etkileşimi sağlayacak bir çalışmayla başarı hedeflerinize ulaşmanız mümkün olur. YouTube SEO çalışmasını kaliteli videolar oluşturma ve anahtar kelime analizi gibi süreçleri tamamladıktan sonra sonra şu adımları izleyerek yürütebilirsiniz:

Video Başlığı Oluşturma
Takipçilerinizin hangi konularla ilgilendiğini tespit etmek için yapacağınız anahtar kelime analizi etkileyici bir başlık oluşturmanıza katkı sağlar. YouTube SEO, video başlık ve açıklama kısmında odak anahtar kelime kullanılarak yapılmalıdır. İlgi çekici başlıklar oluşturmak içeriğin görünürlüğünü artırmak açısından önemlidir. YouTube SEO video başlığı en az 5 kelime uzunluğunda olmalıdır. Başlığın girişine anahtar kelimeyi yerleştirerek uzun kuyruklu bir video başlığı yazabilirsiniz. Örneğin hedef anahtar kelimenin SEO ve içerik pazarlama olduğunuzu farz ediniz. Buna uygun bir başlık “SEO ve İçerik Pazarlama: Arama Motoru Optimizasyonu Nedir, Nasıl Yapılır?” şeklinde olabilir.

Video Meta Title Oluşturma
Kullanacağınız başlıklar içeriğinizle ilgilenebilecek kişilerin videolarınıza daha kolay ulaşmasını sağlar. YouTube aramalarında kullanıcı davranışları ve özellikleri ön plandadır. Meta title, internette yer alan her sayfada bulunması gereken HTML kodunun bir parçasıdır. Başlık işlevi gören meta titlelar web sitelerinin indeks kısmında yer alan linklerin arama motorları tarafından daha kolay algılanmasını sağlar. YouTube SEO uyumlu bir meta title; hedef kitlenizi içeriğe çekebilecek, kısa ve açıklayıcı bir başlık olmalıdır.

Video Meta Description Oluşturma
Meta description tıpkı meta title etiketinde olduğu gibi sayfanın sıralamasını büyük ölçüde etkileyen bir unsurdur. YouTube SEO uyumlu meta description oluşturma aşamasında ne kadar ilgi çekici metinler tercih edilirse içerik o denli yüksek tıklama elde edebilir. Bu durum kanalınıza hem organik ziyaretçi çekmenize hem de arama sonuçlarında daha yüksek sıralama elde etmenize katkı sağlar. Üstelik başarılı bir meta description yalnızca YouTube SEO uyumluluğu açısından değil aynı zamanda marka imajınızı da olumlu etkiler.

Youtube SEO’nun Püf Noktaları Nelerdir?
Dünya çapında tanınan markalardan küçük ölçekli işletmelere varana kadar pek çok firma reklam ve tanıtımlarını YouTube üzerinden gerçekleştirir. Her gün binlerce videonun paylaşıldığı bir platformda sert rekabet koşulları söz konusu olabilir. YouTube SEO hizmeti, markalar için âdeta kurtarıcı niteliğindedir. YouTube SEO taktiklerini yazımızın devamında bulabilirsiniz.

Video Kategorisi
YouTube SEO çalışmalarının önemli bir parçası içerikleri doğru şekilde kategorize etmektir. İçeriğe uygun kategoriyi belirleyerek doğru etiketler kullandığınızda videolarınızın etkin şekilde indekslenmesine katkı sağlayabilirsiniz. Ürettiğiniz içeriğin ilgili olduğu kategorileri belirttiğiniz takdirde YouTube’un videoyu ayrıştırmasını sağlamanız mümkün olur.

Video Etiketleri
Sosyal platformlarda yer alan hashtaglerin hem izleyiciler hem de içerik üreticiler açısından önemi yadsınamaz. Bu etiketler sayesinde aranılan içeriğin son derece kolay bir şekilde bulunması mümkün hâle gelir. YouTube SEO, video etiketlerinin de optimize edilmesiyle başarıya bir adım daha yaklaşır. Video etiketleri, temel eğilimleri daha görünür kıldıkları için aramaları yönlendirmeye katkı sağlar. İçeriğinizi YouTube üzerinden görüntüleyenlerin videonuzun ne hakkında olduğunu bilmeleri mümkün olur.

Thumbnail
Thumbnail kısaca videonun küçük ön izleme resmi olarak açıklanabilir. Videonun küçük resmi, kullanıcıların arama sonuç sayfasında gezinirken karşılaştığı görseldir. Bu nedenle küçük resmin arama sonuçlarını inceleyen insanların dikkatini çeken ilk detay olduğunu söylemek mümkündür. Thumbnail, bir sıralama faktörü olmasa da YouTube SEO üzerinde etkisi büyüktür. Bu görsel, izleyiciye videonun içeriği hakkında fikir verir. Böylece videonuzun aldığı tıklama ve görüntüleme sayısını olumlu yönde etkiler.

İçeriklerde Harekete Geçirici (CTA - Call To Action) Mesajları Kullanma
YouTube, videolarınız izlendikten hemen sonra kanalınıza abone olan kullanıcıların sayısını takip eder. Dolayısıyla videolarınızdan birinin çok sayıda abone çekmesi içeriğinize ilgi gösterildiği anlamına gelir. Bu durum, arama sonuçlarında sıralamanızın yükselmesi demektir. Videonuzu bitirmeden önce mutlaka izleyicilerden kanalınıza abone olmalarını rica etmenizi ve bitiş ekranında call to action butonuna yer vermenizi tavsiye ederiz. Bu sayede içeriğinizin daha yüksek etkileşim alması mümkün hâle gelir.

Gelişmiş Ayarlar
YouTube’un gelişmiş ayarlar sekmesi üzerinden içeriğinizle ilgili çeşitli optimizasyon seçeneklerine ulaşabilirsiniz. Bu ayarlar arasından videoya uygun olanlar seçilerek uygulanabilir. Videonuzu gelişmiş ayarlar sekmesi üzerinden kategorize ederek benzer içeriklerle gruplandırılmasını ve farklı oynatma listelerinde yer almasını sağlayabilirsiniz.

Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?

Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,

Bir Destek Talebi Oluşturun.
Faydalı Buldunuz mu?
(41 defa görüntülendi. / 3 kişi faydalı buldu.)
Copyright © 2024 Tüm Hakları Saklıdır.
Top